France plus Mojsan

Det var en mycket trevlig kväll, om man bortser från den misslyckade avslutningen på Centrum. Trevligt sällskap och god mat! Vissa av oss hann gå en runda till amor innan det var dags att nattbowla. Det som absolut inte fick hända hände! Twice! Skjut mig. Alltså. Det värsta som kan hända en bowlare är när klotet kastas i fel riktning, dvs bakåt. Jag kan säga så här: Jag är en riktigt jävla dålig bowlare! Har aldrig riktigt fått in det där med tekniken ni vet. Men även om jag kastade klotet över halva banan (innan den började rulla alltså) så gick det hyfsat bra i början... men i slutet spårade det ur! Första gången jag tappade klotet var när jag skulle försöka "swinga" lite. Det gick inte så bra då klotet var för tungt (trodde nämligen att Sylvia och Paula hade tagit fram de lättaste kloten). Herregud vad pinsamt. Bestämde mig då för att dumpa mitt lag och sluta spela. Men sen sa Eric att det finns lättare klot. Så jag gick och letade efter ett nytt klott och hittade världens lättaste. Dog av skratt eftersom den var lätt som en fjäder. Trodde nämligen inte att såna lätta klot existerade. Eric och Jonte hade sa även att jag skulle swinga mer innan jag kastade iväg klotet. Ja, efter andra omgången med det lätta klotet så fastnade tummen och klotet åkte bakåt...snett också! Då insåg jag att det var ett klot för barn. Jesus. SEN slutade jag spela. En människa kan inte vara bra på allt. Och jag är inte bra på bowling. Men! Jag är en jäkel på tetris. Det ni!

Vissa gick sedan vidare till Centrum. Och jag var lite smått besviken på stället, faktiskt. Centrum har aldrig tidigare svikit mig och Julia. Men igår kände vi inte igen några människor alls. Det var en massa nykomlingar, dvs 91:or (no offence Eric). Nej, jag kände mig helt misplaced hela kvällen. Efter en stund gav jag och Julia upp och satte oss vid ett bord i stället. Jag vet, det är skitelakt att sitta och skratta åt andra när dem dansar, men det var enda sättet att rädda vår kväll. Men det pinsammaste under hela gårkvällen var när vi insåg hur idiotiska vi måste ha sett ut när vi gick ut i höstas. DET var pinsamt.


TACK alla som var med för igår. Bilder kommer nog förhoppningsvis upp. Om inte så kan ni nog hitta de på fejan...inom en snar framtid! Allt hamnar på fejan nu för tiden.

/Mui


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0