Jag har problem med att uttala vissa bokstäver

Ja, ni som känner mig vet att jag har problem med att uttala "i" och "y". Folk hör inte skillnaden!! En gång fick jag hem ett brev (som jag först trodde hade hamnat fel) där det stod: "Till: Muy Nguien". Insåg sen att dem bara hade kastat om bokstäverna lite. Å förr i tiden tog det längre tid för mig att att låna en dator på bibblan i skolan eftersom bibbliotikarierna inte kunde höra skillnaden mellan mina "i" och "y". Inte konstigt att dem inte hittade mig i skolans databas när dem letade efter en Muy. Men nu mina kära vänner...nu kan dem mitt namn utantill! :-). Jag är stammis på bibblan. Woho. I alla fall, idag gick det över gränsen! Skulle beställa en tid hos frissan och det tog ju typ 10 minuter för frisören att skriva ner mitt namn korrekt!
"Jag heter Mui, M-U-I" (observera att jag hade betonat i:et lite extra)
Kvinnan antecknar MUY 
"Nej nej, iiiiiiiiiiiiiiiiiiii ska det vara" 
Och sen skulle jag bokstavera efternamnet
"NGUYEN, alltså N-G-U-Y-E-N"
Kvinnan antecknar NGUIEM

/MUI

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0