Six Flags!

Idag har jag, Emma och Mareike varit pa Six Flags. Det ar en stor nojsepark som har bade karuseller och en vattenpark. Eftersom det ar Labour Day idag var det ganska smockat med folk sa vi fick sta i ko en del. Vi borjade med den varsta berg och-dalbanan Bizarro (http://www.sixflags.com/newEngland/rides/bizarro.aspx). Jag ska erkanna att jag var nervos till en borjan, for att den var varre an Balder det var det ju ingen tvekan om. Men fy sjutton vad snabbt det gick och fy sjutton vad kul det var! Man borjade med en lang uppforsbacke och en sjuk utsikt over en stor flod (jag undrar hur hogt upp i luften vi var, det var helt vansinnigt) och sedan stupade det rakt ner. Vi akte genom dimma, och vi akte forbi flammande eld. Den gar sa snabbt som 77 mph (jag tror att det motsvarar 120 km/h) medans Balder gar i 90 km/h. Och den varar i 3,5 minuter. Sedan akte vi tva andra berg och-dalbanor, en dar man forst akte baklanges uppfor en jattelang backe, sedan slapptes ner i en rasande fart, akte genom loopar och stannade pa toppen av en annan backe dar taget sedan akte baklanges hela vagen genom looparna tillbaka till pa och- avstigningsplatsen. Det var sjukt laskigt att aka i looparna baklanges, jag var sa saker pa att jag skulle trilla ur. Den trejde vi akte var valdigt annorlunda fran alla andra jag akt, men oooh sa rolig!

Efter detta drog vi oss mot vattenavdelningen. Det var ocksa vansinnigt kul! Man kunde sitta i stora uppblasbara ringar och aka genom tunnlar. Vi akte en avlang uppblasbar bat ocksa. Det var som att aka en berg och-dalbana fast man satt i en bat och akte i vatten och genom tunnlar. Jag fattar inte att det kunde ga sa fort som det gjorde. Det var sa sjukt kul och fy sjutton vad vi skrattade!

Innan vi skulle aka hem kopte vi "Fried Dough" med jordgubbar och socker pa. Gud vad nyttigt det var! Haha, men det var gott.

 

 


/Julia 



 


Kommentarer
Postat av: syrran

oohh! kvinna, du är inte klok! Haha fy va häftigt!;D

2009-09-08 @ 18:06:12
URL: http://justuandmee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0