Att vara nöjd med sin egen tillvaro

Människor som bara klagar och klagar och som inte ser något positivt i livet. Är du inte nöjd med din tillvaro? Gör något åt det då förhelvete. Det finns inte något som heter "jag har/hade inget val". Man har alltid ett eller flera val. Det handlar om att hitta utvägar och se andra möjligheter. Och om att vilja och våga chansa. Jag vet att man ibland måste göra vissa val man egentligen inte vill. Byt inställning i såna fall!! Vissa borde verkligen sluta vara så blinda och ta bort ögonbindeln!! Livet handlar om att förlora och vinna. Det är som vilket annat spel som helst. Ibland vinner man och ibland förlorar man.  Det kan inte gå felfritt. Men man kan inte vara rädd för att förlora. Misstag är till för att göras så att vi senare kan dra lärdom av dem. Om vi ser det från ett annat perspektiv i stället: Vad vore livet utan misstag? hehe.

Jag kan erkänna att jag har själv tidigare varit en av dessa människor. Jag har nog aldrig varit så missnöjd med min tillvaro så som jag var i höstas. Alla planer jag hade gick åt helvete. Alla mina närmsta stack iväg på sina äventyr. Jag själv såg verkligen inga utvägar. Jag klagade och klagade. Och tillslut slutade jag att skratta. Och jag trodde verkligen att jag var tvungen att jobba på den där skitrestaurangen för att överleva vardagen (inte ekonomiskt, utan bara för att ha något att göra). Det var rent ut sagt förjävligt. Jobbet, arbetskamraterna, vissa gäster. Och jag tänkte alltid att jag inte hade något annat val. FEL! Nu i efterhand inser jag att det bara handlade om dålig planering. Hade jag planerat bättre hade jag inte behövt tillbringa mina dagar där. Som tur var så hade jag mina närmsta som fick mig tillbaka på rätt spår. Jag började tillslut att tänka: "Jag är endast här för att tjäna pengar så att jag kan ta mig själv härifrån". De 2 sista månaderna gick jag till jobbet med ett leende, även om det var pain in the ass.

Träffar jag någon som behöver en spark i baken, så ska jag se till att sparka den riktigt hårt. =)



Mojsan

Kommentarer
Postat av: Carolina

Verkligen rätt sätt att tänka mojsan! Du är för underbar. Hoppas du har det bra där borta i tyskland! Kram kram

2010-04-05 @ 10:09:09
URL: http://embraceyourdreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0