Grundwortschatz

Nu är det förbannade ordprovet över. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Skratta för att det var så mesigt eller gråta för att jag la onödigt mycket tid på att försöka lära mig orden. Hur som helst så skulle vi på en uppgift skriva den motsatta betydelsen till ett par adjektiv. Kom inte på den tyska betydelsen till "andligt", men eftersom jag hade ordet på tungan så kunde jag inte lämna det tomt. Visste att ordet börjar på gei och slutar på -ig. Bokstäverna däremellan var däremot lite svårare att komma ihåg. Skrev tillslut "geilig" och lämnade in provet. Ok, här kommer min miss. För det första så finns det inget ord som heter så, och för det andra så betyder "geil" kåt. Ordet jag sökte var "geistig".

Mui

Kommentarer
Postat av: Paulina

Hahaha det va klockrent

2010-04-06 @ 16:27:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0