Snabb uppdatering

Hallo, na? Det har hänt en hel del sen jag uppdaterade sist....här kommer en snabb uppdatering.

Jag har:
- med en knackig tyska bokat biljetter hem till Svealandet. Yey. Can't wait.
- åkt en vända med klassen till Lübeck
- varit på sportly paady (universitetsfest)
- spelat Wizard en jäkla massa gånger (mitt/klassens favoritspel)
- varit en sväng hos Anna och lagat tacos och bakat kladdiskaka
- varit 2 dagar i Hannover. Besökte teknikmässan. Åt mig igenom mässan och Hannover
- nästan blivit sjuk igen. Fattar hur jag lyckas, mitt immunförsvar är ju det bästa som finns. 


Ah juste! Glömde! Igår var det riktigt nära att jag åkte fast på bussen. Det är nämligen så att det är ganska lätt att åka svart här. Det är bara att stiga på bussen och åka med..typ. Dessutom är det billigare att åka fast än att köpa ett månadskort (förutsatt då att man inte blir påkommen så ofta). Men (!) ibland (väldigt sällan) finns det kontrollanter på bussen. Och igår var det 3 stycken på vår bus till Holtenau. Jag, som faktiskt har köpt ett månadskort, började kallsvettas. Det är nämligen så att jag inte har något stammkarte (ett intyg från skolan om att man är student), och mitt månadskort blir ogiltigt utan mitt stammkarte. De två första månaderna behövde jag inte något stammkarte eftersom jag fick stämplen direkt på baksidan av mitt busskort. Men lyckades inte skaffa en stämpel denna gång pga en surgubbe! Jag har alltså åkt med ett ogiltigt månadskort hela månaden, eftersom jag inte har orkatskaffa ett satans stammkarte. Men lurig som jag är, så har jag satt mitt nuvarande busskort framför mitt gamla i en plastficka. Så när kontrollanten kom fram och frågade mig om mitt stammkarte, så vände jag bara på kortet och log. Som tur var så var kontrollanten inte tillräckligt uppmärksam, utan sa bara "AHA! Du har din stämpel där ja..." Phew!

Bis morgen!


Mui

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0