Helgen

Tankte ta och summera helgen lite. I fredags var jag, Linnea och Carro ute och bowlade pa kvallen. Vi blev dock lite stallda nar vi kom till bowlingarenan och bowlingkloten var halften sa stora som normala bowlingklot och kaglorna halften sa stora som normala kaglor. Det var namligen duckpin-bowling som spelades dar. Stallet var heller inte sa modernt da vi fick skriva in alla resultat sjalva och se till att fallna kaglor blev upplockade mellan omgangarna genom att trycka pa deadwood-knappen. Efter en forvirrad start hade vi dock roligt aven om vi nog nasta gang tanker forsoka hitta ett stalle dar det spelas riktig bowling.

Lordagen borjades med att prata pa skype och slappa pa rummet. Vi ettiden kom Steffi hit och sa gick vi ut pa promenad i solskenet. Sedan akte hon till en annan tysk for att planera en resa de ska gora. Jag hangde kvar lite hemma innan jag akte till bibblan for att lana ett gang filmer. Val pa bibblan motte jag Steffi och Judith och de skulle hem till Steffi sa jag hangde pa. Det var sa langesen jag traffade dem nu sa det var kul! Pa kvallen akte vi till en pub for de skulle fira en tjej som fyllde ar. Jag stannade inte sa lange dock for jag hade lovat Linnea att komma hem till henne efter att hon slutat jobba. Vi trangde ihop oss i en fatolj framfor teven och sag pa The Departed och kakade chips och kexchoklad som Linnea kopt pa IKEA i veckan.

Sondagen borjade ocksa lugnt med lite prat pa skype och filmtittande. Efter lunch kom Linnea hit och i borjade antligen lagga upp en budget for vara kommande resor. Sedan kom Carro och vi akte och at pa Bertuccis. Pa kvallen akte jag, Linnea, Carro och Marcus och sag pa Shutter Island. Ovantad. Langt ifran sa laskig som jag trodde. Jag har fortfarande inte riktigt avgjort vad jag tyckte om filmen.

Jag och Linnea ska som sagt borja spara pa allvar har nu infor vara resor. Vi planerar att aka till Californien efter varat ar pa en suntrek-resa och sedan ta cirka tva veckors sol och bad-semester. I paskhelgen vill vi aka till New York och ga pa hockey. I Maj ska vi ta en weekend till Washington DC och i Juni hoppas jag pa att aka med Steffi till Niagarafallen. Vi hade aven hoppats pa att ta en helg i Chicago med det ar tveksamt om varan budget kommer att halla for det om vi overhuvudtaget vill kunna ta oss utanfor huset pa varan fritid. Vi far se!

/Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0