Jakten efter semlan!

Fettisdagen idag, och vi har fortfarande inte ätit några semlor. Men detta är faktiskt Ikeas fel! Vi åkte ända ut till Ikea för en semla, men hade de semlor? Nej, såklart inte. Det roligaste var när Linda fick ett ryck och gick fram till personalen vid informationsdisken...

Linda: Varför har ni inte semlor?
Personalen: Vad är semlor??
Linda: Det är ungefär som en berliner, fast istället för sylt så är det grädde. (berliner är en munk, hahaha!) Men varför har ni inte semlor? Det är semlans dag idag!!

Personalen börjar fråga sina kollegor om de vet vad en semla är. När ingen vet någonting ringer de runt till sina kollegor! Hahaha! Så om två veckor ska vi åka tillbaka och äta våra semlor. Can't wait.

Annars har jag det bra. Jag ber om ursäkt för att jag inte har uppdaterat bloggen, men första veckan hade jag inget internet, och den andra vecka hade jag varken tid eller ork.När våren har kommit till Kiel ska jag klicka lite bilder och ladda upp här på bloggen. :]

/Mui

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0