Tai Chi

Igår köpte jag och ett par klasskompisar ett månadskort på ett gym-fitnesscentrum för 20 Euro. Helt stört billigt! De har allt från badminton till tantgymnastik. Visst låter det nästan för bra för att vara sant? Vi tänkte hur som helst komma igång med träningen och gå varannan dag, minst. Vi får se hur länge det håller i sig innan det rinner ut i sanden..hm. Tur att jag har klasskompisar som tvingar med mig på saker och ting. haha.

Som rubriken säger så var vi på Tai Chi igår. Och det var det långtråkigaste träningspasset jag någonsin varit på. Det är till och med mer liv i grammatiklektionerna. Vi hann nämligen inte kolla upp vad Tai Chi är, så vi chansade och tänkte att Tai Chi låter ju ganska roligt. Men vi upptäckte sen att det var ett hälsopass ...så jag vart lite besviken igår. Hade ju varit inställd på att bränna en jäkla massa kalorier, men det enda vi typ gjorde (i en och en halv timme) var att stå i en konstig ställning (typ halvsittandes) med armarna utsträckta åt olika håll. Jag låg steget före hela tiden eftersom jag inte kunde göra rörelserna i slow motion och leva mig in i det hela. Och inte var det bättre när vi hade en tysk tränare vars mun gick som en elvisp. Nej, Tai Chi är alldeles för abstrakt för mig. Men imorgon ska vi i alla fall på Zumbarabumba (Zumba alltså). Det ska bli så satans kul även om jag har två höger fötter och noll koordinationsförmåga. Woho.

Ikväll ska jag åka ut till stan igen och äta korv och crepes med nutella. Det är nämligen Kieler Umschlag hela helgen...en slags festival med medeltid som tema.

/Mui


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0