Mat, mat, mat!!!

Denna vecka har vi på hemmet varit sjukt duktiga på att laga egen mat. Jag skojar inte när jag säger att vi åt på restaurang nästan hela tiden de första veckorna. Men att äta ute håller inte, så vi har börjat trotsa reglerna och börjat steka. I måndags blev det mojsans pannkakor (haha, det enda jag kan laga typ). Jag var tvungen att styla inför folket och vände pannkakorna med stekpannan. Kan säga er att de stod med hakan hngandes ända ner till golvet. Ida sa något i stil med: "hm, det måste vara lättare att vända pannkakorna med stekpannan när den är ny". haha. Jaja. I förrgår blev det Idas köttfärsås och ikväll blir det Andreas potatismos. Ja, vi ska försöka äta hemma minst en gång per dag...

Imorgon blir det en runda på krogen för att fira att grammatiktentan är över, och på lördag bär det av mot Flensburg till Hanna som ska ha tjejkväll. Mysigt!

/Mui

Ps. Idag har vi haft jättefint väder. Jag börjar gilla Kiel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0