Berlin & Hamburg

Åkte ju till Berlin förra veckan. Jag gillar Berlin, men bara när det är bra väder där. Vi hade sjukt mycket otur med vädret. Regn, regn & regn. Kallt var det också. Resan hade sina ups and downsv (ni vet, 7 olika tjejer, 8 olika viljor), men självklart var det skönt att komma ifrån Kiel ett par dagar. Även om det var lite stressigt så hann vi besöka Stasi-arkivet (sjukt intressant), Bundestag, erotik-museum, Brandenburger Tor, se Angela Merkel (vilken superkvinna!!), dricka öl, gå på Alice i underlandet i 3D....

Eftersom vi inte stannade kvar i Berlin över helgen, så kompenserade vi det med en heldag i Hamburg igår. Och shopping var det! Kom hem med ett stort svart hål i min plånbok. Men vad gör detta om 100 år? Och inget kan slå den underbara lukten av ett par nyköpta jeans. hehe.

Nu; back to reality. Åker ju hem på fredag (!!!!!!!), så måste fixa det sista med skolan, beställningarna (hehe) och packningen. Åh, vad jag längtar hem. Men jag vet att jag kommer längta tillbaka så fort jag satt foten innanför dörren. Så typiskt mig.


/Mui

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0