Tråkigt att allt har ett slut

Resan i Kiel börjar lida mot sitt slut. På lördag tar jag och Ida färjan till Götet. Vart försvann tiden? Det var ju nyss vinter. Jag kom ju precis hit! Shit. Jag skäms över att jag knappt har utforskat Kiel ordentligt, eller ens Holtenau. Och jag har inte heller hunnit med färjan, åkt till Schilksee eller ätit köttrestaurangen här i Holtenau. Tiden har verkligen bara försvunnit.  

Jag kommer ihåg när jag och Ida kom till Kiel första gången. Fy attans vad jobbigt det var. Kan säga er att mitt första intryck av Kiel inte var så positivt. Det var kallt, slaskigt och alldeles för litet. Ville ju till Berlin! Och värre blev det när jag fick se mitt rum. Jag trodde att jag skulle dö. Bokstavligen alltså. Men nu i efterhand så måste jag medge att det var det bästa beslutet jag någonsin tagit, att åka hit. Och att bo på åldis. Jag har haft så kul. Visst har det gått i perioder, men jag kommer sakna allt och alla så otroligt mycket. Speciellt det här med att ha en egen toalett. Samtidigt ser jag fram emot att komma hem. Att få äta mammas mat (Tyskland har gett mig sjukt dålig hy. ogillas!). Och att äntligen få träffa alla vänner igen. Men jag gillar det här med att vara på resande fot...så lite jobbigt är det ju att packa ner sitt liv i två resväskor för att åka hem!! Jag vet inte om jag är klar med Tyskland och tyskan efter det här.. med Kiel kanske. Jag vet inte. Jag vet bara att jag inte vill hem till lilla Skillingaryd. Men jag är ju tyvärr så illa tvungen till det. I alla fall tills sommaren är över. Bläh. (o)Tur nog flyger jag till Vietnam 2 veckor efter jag kommit hem. Vet inte om jag ska hoppa av glädje eller dö. Dö för att jag ska umgås 5 veckor med min famij och släkt. Jaja.  

Nästa gång vi hörs är jag hemma i Sverige. Kommer inte ha internet de sista dagarna. Vilket är både bra och dåligt. Jag behöver göra lite nytta (tenta på torsdag), städa, städa, städa och inhandla sprit. På torsdag ska vi fira att tentan är över, vare sig vi blir godkända eller inte. På fredag är det avslutningsmiddag och på lördag blir det att packa ihop det sista innan vi tar färjan på kvällen.

Hade tänkt ladda upp bilder, men det får bli en annan dag helt enkelt. 3g internet sucks!!!

Tschüss!

Mui

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0